امروز: چهارشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۹ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 12 ربيع أول 1442 | 2020-10-28
کد خبر: 9513 |
تاریخ انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ | ارسال توسط : |
4 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

اگر از بی خوابی رنج می برید، با رعایت چند نکته ساده می توانید مثل یک کودک شیرین بخوابید و گرفتار بی خوابی نشوید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، همه افراد در زندگی دچار بی خوابی شده اند, اما در برخی از افراد بی خوابی، تبدیل به یک مشکل شده است، آنها ساعت ها نمی توانند به خواب فرو بروند و مدام در رخت خواب تغییر وضعیت می دهند یا دائما در حال چک کردن ساعت تلفن همراه خود هستند.
۱۲ روش ساده برای درمان بی خوابی
 اگر شما هم گرفتار بی خوابی هستید، با این ۱۲ روش ساده می توانید از شر بی خوابی خلاص شوید و مثل یک کودک خواب شیرینی داشته باشید.
برای رفتن به رختخواب و بیدار شدن یک ساعت مشخص تعیین کنید.
صبح ها ۱۵ الی ۳۰ دقیقه خود را در معرض نور مناسب قرار دهید.
وقتی به رختخواب می‌روید اتاق خواب تان باید هوای مطبوع و کمی خنک داشته باشد.
با یک کار آرام بخش مانند دوش آب گرم یا مطالعه به رختخواب بروید.
هر روز حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید البته زمان ورزش کردن نباید نزدیک به زمان خواب تان باشد.
عصر‌ها مایعات کمتری بنوشید تا نیازی نباشد نیمه شب به دستشویی بروید.
ساعت بیداری تان را طوری انتخاب کنید که هر روز هفته قابل تکرار باشد.
شب‌ها نیم ساعت قبل از خواب تمام منابع نور آبی را خاموش کنید.
 اتاق خواب تان را کاملاً تاریک کنید  یاچشم‌بند بزنید.
اتاق خواب باید برای خوابیدن است و سعی کنید در اتاق خواب تلویزیون تماشا و کار نکنید.
سیگار نکشید، زیرا نیکوتین مانع عمیق شدن خواب می‌شود.
بعد از ظهر  قهوه و نوشیدنی‌های کافئین دار  ننوشید و شب شام سنگین نخورید.
انتهای پیام/

منبع خبر ( ) است و مجله خبری دانشجویی چمران  در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 09169161062  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

عناوین روزنامه ها

Scroll to Top