امروز: شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۹ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 15 ربيع أول 1442 | 2020-10-31
کد خبر: 8521 |
تاریخ انتشار : ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ | ارسال توسط : |
4 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

کمرئی گفت: با توجه به شیوع کرونا ساعت تربیت بدنی در مدارس ممنوع است و باید تلاش کنیم تا حجم وسایل دانش‌آموزان در کوله پشتی‌ها کم شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه عصر امروز در ادامه اولین روز سی و چهارمین اجلاس سالیانه آموزش و پرورش که امسال به طور مجازی برگزار می‌شود، با اشاره به وضعیت بازگشایی مدارس در سه وضعیت قرمز، زرد و سفید اظهار کرد: در شرایط زرد در دوره متوسطه اول هر دانش‌آموز دو روز آموزش حضوری دارد یعنی در مجموع ۴ روز آموزش حضوری داریم، اما دانش‌آموزان باید در قالب ۲ گروه و به طور شیفت بندی به مدرسه بیایند و یک روز هم آموزش آن‌ها مجازی خواهد بود.
او ادامه داد: در وضعیت زرد و قرمز هم روند کار متقاوت خواهد بود همچنین در مدارس نوار‌های رنگی در راهرو‌ها و حیاط مدرسه به منظور رعایت ایمنی دانش‌آموزان نصب خواهد شد.
برای بازگشایی مدارس منتظر نتایج بررسی‌های ستاد کرونا هستیم
معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در فضا‌های مختلف و در قالب گروه‌های کوچک زنگ تفریح خواهند داشت، گفت: ساعت تربیت بدنی ممنوع است علاوه بر آن باید تلاش کنیم تا حجم وسایل دانش‌آموزان در کوله پشتی‌ها کم شود.
کمرئی تصریح کرد: برای بازگشایی مدارس تابع نظرات ستاد ملی مدیریت کرونا هستیم؛ بنابراین منتظر نتایج بررسی‌های ستاد ملی کرونا هستیم که اگر اعلام کردند وضعیت قرمز است، مدارس را به صورت حضوری نداریم.
او افزود: در شرایط زرد برنامه بازگشایی را خواهم داشت. همچنین هر استانی که در مرحله هشدار است می‌تواند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی مدارس را داشته باشد.
او تأکید کرد: زمان بندی حضور دانش‌آموزان باید به گونه‌ای باشد که با همکلاسی‌ها و معلمان خود در ارتباط باشند؛ سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در حال بررسی است تا برخی محتوا‌ها به صورت خودخوان آموزش باشد.
اگر کودکان از ما سرسختی ببینند، شهروندانی با آموزه‌های نامناسب می‌شوند
در ادامه رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی اظهار کرد: امروز در مدارس برای فرزندان تلاش می‌کنیم و اگر دنبال آن هستیم که در آینده سرزمین‌ خود اثر داشته باشیم، کودکانی که در اختیار ما هستند، می‌توانند از ما تعامل بیاموزند و اگر از ما فقط سرسختی ببینند، تبدیل به شهروندانی با آموزه‌های نامناسب می‌شوند.
او ادامه داد: بیشتر تاثیر را مدیران و معلمانی بر ما گذاشتند که ما را به رسمیت شناختند و به ما احترام گذاشتند. بنابراین باید به کودکان احترام بگذاریم.
معاون آموزش ابتدایی بیان کرد: به هیچ وجه نباید در بحران‌ها متوقف شویم و باید با تدابیر لازم این مسیر را در پیش بگیریم.
انتهای پیام /

منبع خبر ( ) است و مجله خبری دانشجویی چمران  در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 09169161062  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

عناوین روزنامه ها

Scroll to Top