امروز: سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 4 ربيع أول 1442 | 2020-10-20
کد خبر: 8200 |
تاریخ انتشار : ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶ | ارسال توسط : |
4 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

ملکی گفت: تولید بسته‌های یادگیری را در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تا سال ۱۴۰۰ ادامه می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در اولین روز آغاز سی و چهارمین اجلاس سالیانه آموزش و پرورش که امسال به طور مجازی برگزار می‌شود، با اشاره به اینکه اجرا شدن یا نشدن سند تحول منشا حیات یا ممات آموزش و پرورش است، اظهار کرد: فلسفه‌های رنگارنگ غربی مشابه ترفند‌های سیاسی و رنگارنگ است که با نگاه سیاسی مشابه آن را در سند ۲۰۳۰ مشاهده کردیم، اما خدا را شاکریم که با رهنمود‌های مقام معظم رهبری و درایت وزیر آموزش و پرورش این وزارتخانه در حال برداشتن گام‌های استوار است.
او ادامه داد: در سازمان پژوهش با اعتقاد راسخ به صورت و سیرت برنامه درسی ملی تا پایان سال جاری استاندارد‌های برنامه درسی را تدوین می‌کنیم و تا سال ۱۴۰۰ تولید بسته‌های یادگیری را ادامه می‌دهیم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه سند تحول چتر فلسفی ماست، گفت: با سند تحول بنیادین و برنامه درسی به چند صورت می‌توان مواجه شد اول آنکه این سند را نشناسیم که این غیر قابل باور به نظر می‌رسد، نسبت دیگر جزء نگری و مواجهه گزینشی با سند است یعنی بخشی از آن را اجرا کنیم و ساختار کلی مورد غفلت باشد.
ملکی ادامه داد: همسوسازی سند تحول مورد بعدی است که سال‌ها برای این منظور زمان نیاز بود ضمن آنکه کتاب‌های درسی مفید هم باید ایجاد می‌شد، اکنون هم مواجهه معناگرا با سند را دنبال می‌کنیم.
او با اشاره به اینکه ریشه وحیانی را در خود مواجهه شدن با سند تحول بنیادین مشاهده می‌کنیم، گفت: در یک طرف مبنا و در طرف دیگر فعالیت‌های گوناگون تعلیم و تربیت وجود دارد و جز با تعریف و تدوین الگو‌های کاربردی این دو وجه با هم ارتباط پیدا نمی‌کنند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: همه مسئولان تعلیم و تربیت در نظام اسلامی باید هندسه ثابت و متغیرات را بفهمند و طراحان باید با توجه به فطرت کودکان به تدوین کتب اقدام کنند.
ملکی گفت: تاکید مستقیم و غیرمستقیم سند تحول به علم و آگاهی از ابعاد دیگر سند تحول بنیادین است، علم گرایی از سوی سند باید مورد توجه باشد.
در حال تکمیل…

منبع خبر ( ) است و مجله خبری دانشجویی چمران  در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 09169161062  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

عناوین روزنامه ها

Scroll to Top