امروز: پنجشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۹ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 6 ربيع أول 1442 | 2020-10-22
کد خبر: 5993 |
تاریخ انتشار : ۰۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ | ارسال توسط : |
1 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

مدیر برنامه‌های تغذیه نوجوانان دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درخصوص نحوه حفظ تناسب اندام کودکان در روز‌های کرونایی توضیحاتی را ارائه کرد.

مریم زارعی مدیر برنامه‌های تغذیه نوجوانان دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پس از شیوع بیماری کرونا فعالیت بدنی در خانه  نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت کودکان و نوجوانان دارد و ضمن کاهش وزن و حفظ تناسب اندام، مانع از بروز بسیاری از بیماری‌ها در دوران بزرگسالی می‌شود.
او ادامعه داد: رژیم غذایی صحیح بدون فعالیت بدنی مناسب تقریباً غیرممکن است. عادات غذایی صحیح و عادت داشتن به فعالیت بدنی نیز امری است که از سنین کودکی شکل می‌گیرد. همچنین فعالیت بدنی هم برای بدن و هم برای رشد ذهنی کودکان و نوجوانان ضروری است.
مدیر برنامه‌های تغذیه نوجوانان دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در خصوص فعالیت بدنی کودکان زیر پنج سال، بیان کرد: با توجه به نقش فعالیت بدنی در سلامت کودک، کودکان زیر پنج سال در شرایط قرنطینه باید روزانه یک ساعت فعالیت بدنی داشته باشند. از انواع فعالیت بدنی مناسب برای کودکان در دوران قرنطینه خانگی می‌توان به راه رفتن در خانه یا حیاط خانه شخصی، دویدن در حیاط خانه، طناب بازی، بالا و پایین پریدن، توپ بازی و سوار شدن بر اسباب بازی‌های چرخدار اشاره کرد.
او افزود: کودک زیر یک سال باید چندین بار در روز به روش‌های مختلف فعالیت بدنی داشته باشد، به ویژه فعالیت‌های تعاملی کف زمین مانند خزیدن.
زارعی تاکید کرد: کودک نباید بیش از یک ساعت در یک جا مانند کالسکه، صندلی و یا در بغل قرار گیرد. همچنین نگاه به صفحات نمایش مانند دیدن تلویزیون به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
مدیر برنامه‌های تغذیه نوجوانان دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت  گفت:  کودک دو تا پنج سال نیز نباید بیش از یک ساعت در یک جا بی تحرک بنشیند. همچنین نگاه به صفحات نمایش مانند تماشای تلویزیون یا بازی‌های رایانه ای نباید بیش از ۱ ساعت در روز باشد و باید مثل کودکان زیر یک سال  در زمان کم تحرکی و استراحت  برای او کتاب داستان خواند.
او بیان کرد: کودکان سنین مدرسه و نوجوانان باید حداقل ۱ ساعت در روز در شرایط قرنطینه خانگی فعالیت بدنی داشته باشند. لازم است برای فعالیت بدنی در دوره قرنطینه یک برنامه ریزی منظم و روزانه بر حسب سن و جنس کودکان سنین مدرسه و نوجوانان انجام داد.
زارعی تاکید کرد: توصیه می شود در دوران قرنطینه خانگی تماشای تلویزیون، بازی‌های کامپیوتری و بازی با موبایل به حداقل برسد و بعد از یک مدت نشستن  باید کودکان را تشویق به ایستادن و فعالیت کرد.
او افزود: ثبت نام کودکان سنین مدرسه در یک کلاس ورزش آنلاین یا استفاده از اپلیکیشن‌های ورزشی در دوران شیوع بیماری کرونا و قرنطینه خانگی  و همچنین  انجام حرکات کشش دست و پا، کاراته، دراز نشست در خانه مفید است.
مدیر برنامه‌های تغذیه نوجوانان دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: در دوران قرنطینه خانگی باید کودکان را تشویق به بازی کردن با توپ، طناب، پیاده روی کرد و آنها را برای شرکت در کار‌های منزل مثل تمیز کردن خانه، انجام کار‌های باغچه، آب دادن به گلدان‌ها تشویق کرد.

بیشتر بخوانید:

افراد چاق بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند

زارعی گفت: در دوران قرنطینه خانگی کودکان سنین مدرسه و نوجوانان را به استفاده از پله به جای آسانسور باید تشویق کرد و در صورتیکه نوجوانان فعالیت ورزشی را شروع می‌کنند، باید این کار را  از فعالیت‌های سبک‌تر آغاز کنند.
او با بیان اینکه کودکان سنین مدرسه و نوجوانان  بعد از خوردن غذا  نباید ورزش و فعالیت کنند، افزود: باید بین فعالیت بدنی در طول روز یک تقسیم بندی فواصل انجام شود. 
انتهای پیام/

منبع خبر ( ) است و مجله خبری دانشجویی چمران  در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 09169161062  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

عناوین روزنامه ها

Scroll to Top