امروز: چهارشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۹ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 5 ربيع أول 1442 | 2020-10-21
کد خبر: 6661 |
تاریخ انتشار : ۰۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲:۴۵ | ارسال توسط : |
3 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد فروشگاه‌های زنجیره‌ای ماسک عرضه نمی‌کنند، توضیحاتی درباره چگونگی ارائه تخفیف در این فروشگاه‌ها ارائه داد.

امیرخسرو فخریان در گفت‌وگو با ایسنا، سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای از نظام توزیع را ۱۰ تا ۱۲ درصد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۶۲۷۳ فروشگاه زنجیره‌ای در قالب ۱۱۶ شرکت در کشور فعالیت می‌کنند و در سال گذشته ۱۳۶۰ شعبه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای اضافه شد. از ابتدای پیدایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا آخر سال ۱۳۹۴ حدود ۱۸۶۵ شعبه وجود داشت که از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ به ۶۲۰۰ رسید و در نهایت طی چهار سال ۴۴۰۰ فروشگاه اضافه شد.
کمبودی در کالاهای اساسی نیست
وی همچنین تاکید کرد که در حال حاضر کمبودی در کالاهای اساسی و سوپرمارکتی مورد نیاز مردم وجود ندارد و تولید کنندگان با توجه به برنامه ریزی‌های‌ خود کالا دارند. البته مشکلاتی در زمینه تخصیص به موقع ارز برای ترخیص کالا از گمرک وجود دارد، اما تاکنون مشکلی ایجاد نشده است.
در فروشگاه زنجیره‌ای دنبال ماسک نباشید
رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پاسخ به اینکه آیا ماسک و مواد ضدعفونی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود یا نه، گفت: در حال حاضر مایع ضدعفونی کننده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود. ماسک هم قرار بود در این فروشگاه‌ها توزیع شود که هنوز برنامه آن نهایی نشده و ماسکی به ما داده نشده است؛ بنابراین بیش از ۷۰ درصد فروشگاه‌های زنجیره‌ای ماسک عرضه نمی‌کنند.
تخفیف‌های فروشگاه زنجیره‌ای بر چه اساس ارائه می‌شود؟
فخریان با بیان اینکه افرادی که از توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای متضرر می‌شوند و نمی‌خواهند فروشگاه زنجیره‌ای رشد کند به دنبال عوام فریبی هستند، در پاسخ به مسائلی که درباره ارائه تخفیف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و درج قیمت بالاتر بر کالا در این فروشگاه‌ها مطرح می شود، گفت: قیمت مصرف کننده روی کالاها درج شده و بیشتر آنها در کل کشور قیمت مشخصی دارند؛ بنابراین امکان اینکه قیمت بالاتر روی کالا درج شود و بعد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به آن‌ها تخفیف داده شود اصلا وجود ندارد، چرا که هیچ کالایی مختص فروشگاه زنجیره‌ای تولید نمی‌شود. حتی اگر قیمت متفاوتی هم درج شود مردم متوجه می‌شوند و خرید نمی‌کنند.
وی افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای ارائه تخفیف، قیمت خرید خود را در نظر می‌گیرند و کاری به قیمت مصرف کننده ندارند؛ به‌طوری‌که با در نظر گرفتن ۱۰ تا ۱۲ درصد هزینه‌های فروشگاهی و یک تا دو درصد سود، روی کالاها تخفیفاتی در نظر می‌گیرند که ممکن است این تخفیف به ۴۰ درصد هم برسد. به عبارت دیگر میزان تخفیف بستگی به این دارد که قیمت مصرف‌کننده چقدر درست باشد و در نظر گرفتن ۴۰ درصد تخفیف در فروشگاه زنجیره‌ای یعنی قیمت مصرف‌کننده آن قیمت درستی نیست.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و مجله خبری دانشجویی چمران  در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 09169161062  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

عناوین روزنامه ها

Scroll to Top